22 April 2010

Hari-Hari Saikuru








hari ini semua bermula.dan hari ini semua bersuka.esok belum tentu semua punya.kerana tuhan itu maha kaya.andai yang terleka.pasti ada yang kejutkan.andai yang terlena.pasti ada yang sedar kan.

hidup umpama sebuah peta.ada peta yang sudah tersedia jalan hidup nya.ada peta yang menunggu masa untuk di lukis.dan ada juga peta yang mungkin menunggu masa untuk dihentikan.sebab.kita hanya watak dalam lakonan dunia.dan dia adalah tukang cerita buat kita.

dimana takdir yang manis.dimana takdir yang duka.dan dimana harus kita punya makna.itu semua kerja tuhan.sebagai hamba.bersyukur lah dengan apa yang kita punya.

anggap lah ia sebuah pemberian yang cukup cukup ternilai.apa lagi yang kau mahu kejar kan??dunia??cukup la.hidup kau akan terhenti nanti.dan di situ kau bekal kan akhirat.bukan dunia.

kerja tuhan.
siapa tahu.

tribute to Fariza Azyan Bnt Mohd
thanks to this young photographer
you great.

dia berjaya melaah segenap pejuru jiwa.cinta muda.dan aku harapkan dia tetap bersama aku.dimana dan tak kira apa yang datang.kita akan bertahan.tuhan punya takdir yang lebih untuk kita kecap.untuk kita bersama.kerana hidup aku untuk dia.dan dia untuk aku.


2 comments:

Bzli said...

stylo gmbr atas tu

ributituindah said...

bazli : azie tangkap la!