02 May 2010

Ruang



saya tinggal kn sebuah cinta pada keamanan.
saya rindu buaian mak piah yang sering menjadi tempat saya bermain.
saya rindu coret sebuah kisah pada dunia.

saya keliru antara jiwa dan nafsu.
saya hanya mampu bernafas dalam lumpur duka.
dimana seksa ini saya yang rasa.

dan

dimana sebuah alunan rindu buta.
pada setiap genap luhur budi manusia.
saya yang rasa.

......................

"ayah,apa itu cinta?"

"apa yang anak nak tahu?"

"kata kan saja"

"cinta itu besar,kadang perlukan pengorbanan.anak tahu bukan.cinta umpama hujan yang turun.lebat.banyak titisan.tapi belum tentu itu titisan rahmat.dan begitu cinta.dan belum tentu cinta yang banyak itu punya hati yang ikhlas"

"lagi"

"cinta ayah pada keamanan.ayah bersama ibumu.itu juga cinta.tapi ayah mahukan cinta pada sebuah keamanan yang dimana semua rasa.ayah tak sanggup terseksa"

ruang kami bersuara amat tipis.

No comments: