15 March 2011

A Man

"aku dah lama tengok tingkah kau, kesian kau ada hati macam ini"

aku duduk minum kopi disebuah kedai mamak, sudah jadi kebiasan buat aku untuk balik kerumah dan bila malam tiba, aku akan berkumpul dikedai mamak. dan bersahabat dengan orang orang yang seangkatan hidup mereka dengan aku.

dan bila salah seorang dari mereka bilang begitu. aku diam dan bingkas bangun pulang, aku capai kunci kereta aku. aku hidupkan enjin. masukkan gear satu, dan aku terus melulu keluar dari kawasan itu. aku pulang kerumah.

dalam perjalanan pulang. otak aku menari menari kata kata itu. fikir aku bukan tak waras, cuma apa betul dengan sapaan yang agak kejam.

sampai dirumah. aku terus naik kebilik.

aku pegang dada aku, aku tanggalkan hati aku. aku letakkan diatas meja. aku duduk diatas kerusi sambil dihadapan aku adalah hati. aku lihat dan aku teliti.

aku merenung.

apa betul aku salah memiliki hati? atau orang yang salah tentang hati aku? aku merenung tajam hati aku. lalu aku bersuara.

"hati, kau bukan macam kapal dalam botol kaca kan?"



4 comments:

aku NUR HAYDA said...

post yang macam nie...memang sesuai dah tulis novel @ buku....
try laaah...

Aiman Nazirmuddin said...

untuk pengetahuan awak, saye dah keluar kan zine/buku. belum dipasarkan secara meluas. :)

fyna said...

da ade buku?woooww....



jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

..bicara hati ke hati.. said...

novel dlm blog.