06 March 2011

Pinggir.

aku ambilkan MP3 usang yang berusia 10 tahun, sejak bersama aku. dia jadi peneman aku. aku ambil dan tekan butang cari, pagi itu aku pilih untuk dengar lagu Beirut - Postcards From Italy.

aku tekan butang main, dan lagu itu berkumandang di corong telinga aku.

pagi itu seperti pagi pagi biasa, aku bangun. mandi dan bersiap ke kolej, aku memilih untuk berjalan seperti pagi pagi biasa. dan sudah suatu kemestian untuk aku berhenti dan membeli satu cawan kopi. aku hirup masa berjalan ke kolej.

dan semasa mahu keluar dari kedai kopi itu. sapa seorang gadis kecik molek.

"hari ini tak berteman?"

aku lihat wajah comel dia, dan aku mula membalas.

"hari hari memang begini, seorang, seorang dan seorang"

"awak tiada kawan?"

"saya tak punya ramai kawan, sedikit sedikit inilah yang saya jaga"

dan aku berambus keluar dari kedai kopi itu dan menuju ke kolej.

No comments: