02 May 2011

Penjaga Masa

"nak tahu satu benda?"

"apa?"

"aku suka kau"

"lagi"

"aku sayang kau"

"lagi"

"aku tak boleh hidup tanpa kau"

"lagi"

"aku harap kau jadi milik aku"

"dan lagi"

"dan kau perlu tahu, aku cintakan kau"

"nak tahu satu benda jugak dari aku?"

"apa?"

"aku pernah suka kau"

"lagi?"

"aku pernah sayang kau"

"lagi"

"aku pernah tak boleh hidup tanpa kau"

"lagi"

"aku pernah harap kau jadi milik aku"

"dan lagi"

"dan kau jugak perlu tahu, aku pernah cintakan kau"

masa dia bilang pada sesuatu ketentuan yang dia tekan pada ayat 'pernah', aku sudah tahu. bahawa bendera putih yang dia simpan sudah dinaikan tanda menyerah.

dan masa itu. aku minta.
penjaga masa, tolong ulang kembali apa yang dia bilang 'pernah'

"kenapa pernah, dan kenapa kau berhenti?"

5 comments:

Mukmin Selamat said...

alaaaa baby.

keh keh keh

Mukmin Selamat said...

alaaaa baby.

keh keh keh

Aiman Nazirmuddin said...

gampang

hazaikazulkafli said...

jadi..

Anonymous said...

kenapa kau tak cuba tinggalkan dia walaupun kau tau kau terseksa jiwa raga sebab dia?