05 July 2011

In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.


"sebelum kamu habis belajar bulan ni, kita buat majlis perpisahan tau"

"nak buat kat mana madam?"

"nanti sha bagitahu kita nak buat kat mana"

tiba datang suara menyelit,

"jangan cakap macam tu, dah sedih dah"

"setahun tak cukup la"

"nanti mesti rindu, kita kan keluarga"

aku dah agak, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. baru setahun rasa nya. aku rasa macam baru semalam kita kenal, bertegur sapa.

dalam banyak masa yang kita tempuh, dalam banyak dugaan yang kita lalui, dalam banyak pengalaman yang kita hadapi. aku janji. aku takkan lupakan setiap wajah yang pernah bersama aku. yang pernah hidup dalam hidup aku, dan hidup dalam hidup yang lain.

"ish, kan dah rindu"

No comments: