05 February 2012

Buat Bulan Yang Terang, Buat Bintang Yang Kejauhan.

Masuklah malam kedalam ruang paling gelap,
masuklah dengan rasa cinta yang paling dalam,
dengan ruang rasa aku,
jiwa yang sedang menyendiri dalam hujan,

yang sedang berperang dengan rasa luka,
yang sedang bermusuh dengan rasa kecewa,
yang sedang bersedih dengan rasa bahagia,
yang sedang menangis dengan rasa gembira,

gantikan jiwa aku yang luka dengan suka,
bangkitkan hati aku yang kecewa dengan gelak tawa,
bangunkan aku dan temukan aku dengan rasa gembira dan bahagia,

gantikan aku,
bangkitkan aku,
bangunkan aku.

agar nanti

aku bisa menulis dengan sejuta rasa,
bisa menulis dengan jiwa yang ketawa,
bisa menulis dengan rasa bahagia,
bisa menulis dengan hati yang gembira.

ada kalanya aku bisa menunggu, sebelum mati dilahap rindu.

3.58 pagi.

5 comments:

Anonymous said...

My tears run out
-isa-

3no gr33ny said...

alangkah bahagia andai hati juga mampu ketawa ria tanpa perlu bermuka-muka

APi said...

tapi rasa itu masih membisu?

Nina Shaharuddin said...

Andai lupus kesedihan itu, aku rasa tidak. Aku mohon agar, sejuta rasa, segala rasa bersatu dan kuat.

Aween Md Zahir said...

kau pasti rasa bahagia. kau layak.
semua org begitu. sabar ya