14 February 2010

Indah Damai Pagi Itu

realiti nye.sye masih rindukan zaman sekolah.bebas.satu kerugian bile fikirkan mase begitu cepat.dan sekarang.waktu bakal terus berlalu.tanpa henti.membwa haluan masing masing.saye rindukan hiruk pikuk zaman sekolah.saye rindukan sebatan bontot oleh cikgu cikgu.saye rindukan denda goyang kuda laut dari cikgu.saye rindukan kwn.

zaman muda belasan tahun bakal terhenti.disitu kite bakal di bwe mngembare ke zaman dewase.saye tak tahu ape saye sudah sedia atau belum.saye masih ingt bgn pagi di asrama.perhimpunan pagi di sekolah.kelas yang keriau.cikgu cikgu yang spoting.saye rindukan semua.sye akan jadikan ia zaman kenangan buat sye.bakal sye cerita kn pade zaman akan dtg.

saye rndu kan damai pagi bersame kwn.berhimpun di dpn asrama sebelum ke sekolah.dgr pesanan dari cikgu.lihat celoteh dari rakan.saye rindu jalan jalan ke kelas.jalan jalan ke asrama.jalan jalan di sekolah.di situ punya kenangan yg indah.saye rindukan suara rakan bermonolog tentang hidup.saye rindukan zaman zaman sekolah.

hari ini sye mula hargai.mase mase.minit minit.saat saat sye di sekolah.hari yang berlalu adlh kenangan buat sye.sye akan menangisi habis zaman sekolah sye.dan sye akan menangisi setiap kenangan yg berlalu.

13 February 2010

Man Utd Vs Arsengal












anda bersama sye pengulas sukan buat espn aiman ribut.dan kite same2 berade di stadium old traffod sambil melihat perlawanan bagi merebut piala sumbang mahram.perlawanan antare Man Utd dan Arsengal mmg di nanti kan oleh para peminat.kisah permusuhan antare 2 kelab gergasi eropah ini telah bermula sejak abg angkat anda lahir lagi.sudah 30 tahun mereka berentap.beradu tenaga.berlawan nafsu siapa paling kuat.dan hari ini mereka bakal tentukan siapa yg layak meraih piala sumbang mahram.

bersame sye sekarang alex di karpiao lorenzo manifesto prolog politisme portfolio bekas pemain antarabangang ac milah.dan beliau sekarang menjadi manager buat kelab loserfool(liverpool).beliau antare lagenda yang masih diingati.dan beliau berjaya mempamerkan aksi bangang ketika beraksi bersme ac milah.oh encik alex.sile bagi komen sedikit tentang perlwan pade petang ini.

'oh gracias mr.aiman.diperpau malique man utd arsengal lahabau bukit nahau maniau kapilatarasi'

oh.saye faham.sgt2 faham.terima kasih di ats komen yg cukup menaik kn motivasi ibu mngndng.ok sekarang ini mari kite mulakan perlawan ini.reff dari pluto yg bernme ismail wal ismaul wal ismaol sdg menunggu mse utk meniup wisel.

ok itu die perlawanan sudah dimule kan.rooney mmbwe pass pade berbatov pass pde carrick.carrick membuat hantaran lintang utk evra.evra menanduk pass pade nani.nani membwe dgn teliti bagai sdng menarik benang yg bsh.bola berjaye di curi oleh arshavin.arshavin nmpknye bersifat rakus.membawe tanpe berhenti.fabregas mntk dye tunjuk ****.almunia mntk dye tnjk bontot.abah dye pn mntk bola.dye wat derk je.anak yg kejam.mmg tempah nerake la arshavin ni.die terus mmbwe shngga di dpn gol.dan die shoot!.oh van der sar tgk smbl hisap shisha.perisa strawberry.

gol kick.van der sar sepak.dpt pde anderson.pass pde rooney.dan shoot.gol!!!!!.almunia slh kn abg kamare man koz xambk gmbr die so die tak leh fokus.dan almunia terus mnyerang abg kamera man.abg tu lari di tngh pdng.di kejar oleh wenger.dan lari ke ats pdng.nmpk nye meraka berentap 100 m.dan dot dot dot.

anda bayangkan sendiri penutup.

Selamat Hari Lahir Timothy

Termenung ke sudut. Sesekali Timothy memandang ke luar. Menunggu perutusan.

Sedetik.

Sedetik.

Sedetik.

Berdetik-detik.

Perutusan pendek datang. Memang dari Midori. Tapi, bukan macam dulu. Nafas pendek dihembus.

Terkenang ucapan Midori setahun dulu. Tapi, tahun ini, pendek, ringkas. Mungkin Midori yang kini pulang ke desa peradaban mungkin sedikit kurang semangatnya.

Timothy tak rasa kesal. Namun, Timothy rindu kata-kata Midori yang dulu.

“Selamat hari lahir Timothy”, Midori.

Timothy, makhluk merah berkepala bulat yang akan sentiasa senyum jikalau rindu, berjumpa, bercakap, berbual, berimpian dengan Midori, origami burung jinjang berwarna purple yang comel.

Terima kasih Midori…

Sayup-sayup Timothy menyebut.

Riang Ria Raja

”Bahawa kemuliaan dan kedaulatan seorang Raja Pemerintah itu tidak akan anakanda redha untuk dipersendakan. Untuk itu warga perlu diinsafkan supaya jangan terlalu cepat membuang pelita, kerana riang melihatkan fajar akan menyingsing; kerana hari siang juga akan berakhir…Jangan nanti bila malam mendakap senja, warga dan bangsa akan hidup teraba-raba – hilang haluan, kerana diselimuti kegelapan malam tanpa pelita,” titah baginda di istiadat menghadap sembah taat setia dan penganugerahan darjah kebesaran negeri Perak sempena ulang tahun keputeraan ke-81 Sultan Perak Sultan Azlan Shah di Istana Iskandariah di Kuala Kangsar hari ini, lapor Bernama.

“An offspring will not allow the dignity and sovereignty of a ruler to be ridiculed. As such the people must be conscious not to be hasty to throw the lamp away, as daylight too will end. “Let it not be that as night falls, people grope about directionless, blanketed in darkness without a lamp,” he said at the pledging of loyalty and awards ceremony in conjunction with the 81st birthday of the Sultan of Perak, Sultan Azlan Shah at Istana Iskandariah here today. Bernama, April 19,Sunday.


RAJA ADIL, RAJA DISEMBAH; RAJA ZALIM, RAJA DISANGGAH


12 February 2010

Mati Hidup Kembali



















tuhan mencipta bumi,langit,syurga,bulan dan bintang-bintang.tuhan mengatur semua.jalur hdp insan.warna cerah atau gelap.terang atau kabur.kite sbgi manusia di beri mase.di beri ketika.utk curah bakti buat bumi tuhan.di situ kite akan ketemu bahagia.di situ punya mase utk kita fikir.manusia ini unik bukan.alam ini juga unik.langit tak bertiang.awan tak bersayap.
.
duka suka perasaan kite.tuhan tentukan.manusia hidup atas dasar belas kasihan tuhan.tuhan mencipta bahagia.mencipta gembira.mencipta egois.tuhan turun rahmat buat kite.di beri ujian berliku.mencipta iman teguh tanpa jatuh.zaman berubah.dan kite juga berubah.dan hari hari makin berubah.saat menunggu hari akhir tiba.
.
gunung itu gunung duka.manusia rogol gunung itu dengan nafsu pembangunan.mencipta tamadun moden.hingga lupa pada batasan alam.empayar kemodenan terus berkembang.dan gunung itu bakal hilang.bukit itu bakal kosong.dan hati nurani manusia terus di ikut.tanpa fikir hak dan batasan alam.dunia sudah tua.alam sudah lama.dan andai terus manusia bersikap ego pada alam.tunggu.saat hampir tiba.rasa kan.pemodenan yang akhirnya membawa pada penyesalan.
.
mentari pagi.terus jalan kan tugas.memberi cahaya buat dunia.manusia pernah fikir yang bakal satu hari nanti.cahaya itu bakal terhenti.dan di situ.kite juga bakal terhenti.


mati hidup kembali

jalan raya terlampau sunyi
untuk ku terus bermimpi
mata ku belum mengatuk lagi
bawa kemana sahaja ku pergi
.
tunjukkan ku bulan gerhana
tiada siapa nak ku jumpa
pendirian tiada ku sangka
tak mengapa oh tak mengapa
.
malam semalan gundah gulana
hari ini hari mulia
tak pernah daku rasa begini
seperti mati hidup kembali
.
bawaku hilang dari ingatan
hari ini sehingga esok
tak pernah daku rasa begini
seperti mati hidup kembali
.
agar sepenuh dengan pendirian
kucapai sebelah tangan
sebalik awan ada cahaya
bercahayalah selamanya
.
daku tertawa seorang diri
darah yang mengalir terhenti
fikiran ku melayang layang
tiada siapa yang perasan

06 February 2010

Kembali Bernafas.


huh! puas rase.terpekik terlolong.akhirnya bebas buat seketika.bakat sye di hargai.buku di tulis.tulisan di bace.sajak aurora legaspi's sye ubah 100%.untuk hari talent time.sye wira mohd aiman.penggerak manusia sejagat.mahu jadi hebat.rasai,nikmati,dan puaskan nafsu fikir anda.

AURORA LEGASPI'S

aurora legaspi's usang,
bedar semangat,
menongkah arus ombak deras,
mencipta pengalaman,
mencipta kejayaan,

aurora legaspi's usang,
bedar ciptaan semangat,
bersedia mengelilingi semenanjung emas,
dahagakan kegemilangan,
dahagakan kecemerlangan,

aurora legaspi's usang,
menempuh konflik keluarga,
mencipta cinta saudara,
mengenal hubungan manusia,
bersedia menjadi dewasa,

bedar ini tidak lelah belayar,
demi sebuah pengalaman,
dan akan terus belayar,
walaupun bakal terhenti di pelabuhan kenangan,

bedar sukma bisu,
bedar siap belayar,
bedar ciptaan manusia,
bedar ciptaan semangat,
bedar kasih tuhan,
bedar rahmat tuhan,
bedar ini bakal menjadi kenangan,
bakal terhenti di hujung jalan ingatan.


masih lagi tentang bedar.kerana bedar pengerak kenangan.mencipta semangat.anda faham.anda rasai.

PLKN KUMPULAN 7 SIRI 1 2010
28 JAN 2010.